




------------------------------------------------------------------------
"Pasjonaci edukacji" - Erasmus +
Nasze działania
zobacz galerię
3. Pierwszy kurs naszych nauczycieli!
Do Florencji na szkolenie "21st Century Teaching - Competence-based Education, Soft-skills and Creativity" wybrały się Jolanta Brzóska i Agnieszka Kohutek. Pierwszy tydzień dotyczący motywacji i realizacji projektów edukacyjnych za nimi. w kolejnym tygodniu nowoczesne technologie czyli ICT.
zobacz galerię
4. Tygodniowy kurs "Intensive English Course and CLIL for Teachers"
Drugim wyjazdowym szkoleniem jest intensywny kurs językowy w stolicy Irlandii, na który wybrały się nauczycielki Beata Foltyn i Aneta Milanowska-Trojszczak. Tygodniowy kurs "Intensive English Course and CLIL for Teachers" zgromadził kursantów z różnych zakątków świata dając możliwość doskonalenia nie tylko językowego ale także poznawania innych kultur.
zobacz galerię
5. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem
Nauczyciele, którzy jako pierwsi w projekcie wzięli udział w zagranicznych szkoleniach, podzielili się zdobytą wiedzą i doświadczeniem z pozostałymi członkami grona pedagogicznego.
Efektem szkolenia jest m.in. innowacja organizacyjno-metodyczna p. Agnieszki Kohutek pt.: "Patrzę, poznaję, rozumiem! Biologia od podszewki." Pierwsze zdjęcia i szczegóły innowacji już wkrótce.
6. Kolejna mobilność, tym razem Job shadowing w Szkole Podstawowej w Czechach
Od 17.09.2018 do 21.09.2018 dyrektor szkoły poznaje metody, formy pracy i organizację czeskiej edukacji. Mamy nadzieję na kolejne, dobre praktyki, które zastosujemy w naszej podstawówce 🙂
zobacz galerię
7. Job shadowing, Czechy- dzień drugi
Niezwykle ciekawe zajęcia z matematyki, wychowanie fizyczne, lekcje językowe, zwiedzanie szkoły, rozmowy z nauczycielami i panią wicedyrektor, a także zawody na hulajnogach. Te hulajnogi to na bank wprowadzamy!
zobacz galerię
8. Matematyka wokół nas - Job shadowing
Trzeci dzień w klasach najstarszych bardzo matematyczny. Pomysły podam dalej:)
9. Zakończenie wizyty i zdjęcie z wicedyrektorką partnerskiej szkoły
Dziękujemy dyrekcji, nauczycielom czeskiej szkoły za możliwość obserwacji zajęć, szkolnego życia i za cenne rozmowy.
zobacz galerię
10. Szkolenie
Job Shadowing za nami. Przyszedł czas na dzielenie się wiedzą i zdobytym doświadczeniem. Dyrektor Agnieszka Pilch opowiedziała nam o pomysłach, jakie zamierza wdrożyć w naszej szkole.
zobacz galerię
11. Biologia- To co widzę łatwo narysować?
Klasa 5b obserwuje przyrodę... w klasie:)
zobacz galerię
12. Biologia- zobaczyć to, co niewidzialne
Klasa 5a i 5b ogląda cebulę pod mikroskopem.
zobacz galerię
13. „PRZEDSIĘBIORCY – OPTYMIŚCI”
Od dzisiaj przez najbliższe pół roku grupa uczniów klasy 8 „PRZEDSIĘBIORCY – OPTYMIŚCI”, czyli Maja, Kasia, Magda i Maks będzie brała udział w programie organizowanym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej „Młodzi Przedsiębiorczy”. Projekt ma na celu przygotowanie młodzieży do życia w trudnym świecie ekonomii, banków, przedsiębiorstw, marketingu i zarządzania własnymi zasobami, zarówno finansowymi, jak i zawodowymi.
Do osiągnięcia tego celu, współpracując z uczniami i nauczycielami z całej Polski, będziemy wykorzystywać nowoczesne technologie (platformę e – learningową, messenger, aplikacje Google)
Przez najbliższe trzy tygodnie zajmować się będziemy sztuką budżetowania i oszczędzania.
14. Notatki nie muszą być nudne:) Klasy 5 uczą się pracować metodą map myśli
zobacz galerię
15. Czantoria? Skrzyczne? Klimczok?
Czantoria? Skrzyczne? Klimczok? To dla uczniów klasy piątej szczyty łatwe do zdobycia😉 Szczególnie, że dzisiaj na lekcji geografii, przy użyciu masy solnej, wykonywaliśmy makietę Beskidu Śląskiego. Najpierw trzeba było odszukać szczyty na mapie topograficznej, potem odczytać wysokości bezwzględne, a następnie przeliczyć według odpowiedniej skali, by w efekcie powstał model naszych pięknych gór. Okazuje się, że trudne tematy można opanować w czasie dobrej zabawy😁, a efekty naszej pracy – już za tydzień…
zobacz galerię
16. Dzisiaj rozpoczęło swoją działalność kółko geograficzne, które skupia prawdziwych pasjonatów przyrody. A oto efekty naszej pierwszej wędrówki, na dalsze … czekamy😀
zobacz galerię
17. Biologia- czy wiesz co jesz?
Jakie składniki są w naszym pożywieniu i do czego są nam one potrzebne?
zobacz galerię
18. Biologia- komórka zwierzęca
Budujemy to, co niewidzialne gołym okiem:)
zobacz galerię
19. Konsekwencją wizyty w Czechach są ... hulajnogi, które ufundowała Rada Rodziców
Dziękujemy. Już wkrótce na lekcjach wychowania fizycznego:)
20. Nasze prace 🙂
Zakończyliśmy dzisiaj prace związane z tematem skali oraz wysokości względnej i bezwzględnej na lekcjach geografii. Przy okazji poznaliśmy szczyty Beskidu Śląskiego, na których niejeden z nas przeżył przygodę. Poza tym, było kolorowo…
zobacz galerię
21. Co ma wspólnego ze sobą węgiel kamienny i Edmodo?
Wyszukiwanie, selekcjonowanie, przetwarzanie i udostępnianie informacji, z wykorzystaniem nowoczesnych technologii to cele dzisiejszej lekcji geografii w kl. 7b.
Jak wykorzystuje się i gdzie wydobywa się surowce mineralne w Polsce? Łatwo znaleźć w Internecie…, podzielić się tymi wiadomościami – również nietrudno. By to osiągnąć zastosowaliśmy wyszukiwarki internetowe i aplikację Edmodo.
zobacz galerię
22. Klasy 7 zastanawiały się dzisiaj na biologii, jakie są składniki jedzenia i w jakich produktach można je znaleźć. Teraz są już ekspertami;)
zobacz galerię
23. Klasy 5 poszukiwały dzisiaj samożywności. Niektórzy doszli do wnioski, że bycie samożywnym oszczędziło by dużo pieniędzy i czasu. No cóż... coś w tym jest. Ale z drugiej strony gdzie przyjemność z jedzenia?
zobacz galerię
24. Job shadowing w czeskiej szkole i...hulajnogi w użyciu 🙂
zobacz galerię
25. Klasy 7 pracują metodą odwróconej klasy. Zamiast zdobywania wiedzy na lekcji i utrwalania jej w domu, uczniowie na lekcji wykorzystali wiedzę zdobytą w domu. Dzięki temu mogli utrwalić to, co już wiedzieli i wykorzystać swoją wiedzę do rozwiązania zadań i problemów.
zobacz galerię
26. Budujemy to, co niewidzialne gołym okiem:)
zobacz galerię
27. Pasjonaci edukacji w poszukiwaniu nowych metod nauczania i ulepszania edukacji.
Kolejny kurs ukończyła Agnieszka Pilch, która w Barcelonie w dniach 19-24 listopada brała udział w szkoleniu "Life Coaching for Teachers: happy teachers for better students".
Czekamy na relację z tego ciekawego i inspirującego szkolenia.
zobacz galerię
28. Język angielski na geografii? Dlaczego nie? Klasy piąte brały dziś udział w zajęciach geografii prowadzonych metodą CLIL (Content and Language Integrated Learning). Dotyczy ona zintegrowanego kształcenia przedmiotowo – językowego opartego na jednoczesnym przekazywaniu treści z dziedziny nauczanych przedmiotów i elementów języka obcego. Uczniowie nie tylko poznawali nowe słownictwo, ale również doskonalili swoje umiejętności związane z rysowaniem mapy Polski 🙂. Tego typu lekcje mają za sobą również klasy siódme.
zobacz galerię
29. Videokonferencja ze szkołą włoską i francuską
Uczniowie klasy 6 w ramach realizowanego międzynarodowego projektu "Nasze drzewa- nasze dziedzictwo", 6 grudnia spotkali się z rówieśnikami współpracujących szkół. Problemy z mikrofonem trochę utrudniły spotkanie...
zobacz galerię
30. Szkolenie Rady Pedagogicznej - 13 grudnia 2018 r. w związku z odbytą mobilnością I kolejna innowacja pedagogiczna " Tu i teraz".
zobacz galerię
31. Podsumowanie międzynarodowego projektu "Our trees- our heritage". Współpraca ze szkołami z Włoch i Francji poprzez platformę eTwininng. Projekt zamknęliśmy i mamy nadzieję na kolejne działania.
32. Żeglarstwo na Mazurach? Zwiedzanie Warszawy? Czy może wspinaczka wysokogórska w Tatrach? Przez kilka ostatnich lekcji geografii w klasach piątych poznawaliśmy polskie krajobrazy. Przygotowywaliśmy cechy charakterystyczne krajobrazów oraz miejsca, które warto odwiedzić i atrakcje turystyczne, które można zrealizować w najpiękniejszych zakątkach naszego kraju. Oto efekty efekty naszego projektu 🙂
zobacz galerię
33. Ewolucjonizm kontra kreacjonizm. Na dzisiejszej lekcji uczniowie klasy 8 debatowali nad biologią;) Każdy mógł się wypowiedzieć w kwestii pochodzenia świata i człowieka. Kto do czego został przekonany? Kto najwięcej miał do powiedzenia? Co łatwiej udowodnić - darwinowską teorię ewolucji czy biblijne stworzenie człowieka? Na to odpowiedź znają najstarsi uczniowie naszej szkoły:)
zobacz galerię
34. Uczniowie klasy 5a wcielali się dzisiaj w lekarzy, farmaceutów i pacjentów ucząc się o wirusach. Zastanawiali się, jakie są objawy chorób wirusowych i co robić, żeby się nimi nie zarazić. Pomimo tego, że nazwy niektórych z tych chorób są całkiem przyjemne, przebieg do miłych nie należy - swędziało, bolało, była wysoka temperatura, wypryski, łamanie w kościach i osłabienie Jednak mądrzy lekarze i fachowi farmaceuci wyleczyli wszystkich pacjentów skutecznie:)
zobacz galerię
35. Druga część szkolenia po mobilności w ramach projektu. Dyrektor Agnieszka Pilch dzieli się wiedzą na temat zależności pomiędzy poziomem umiejętności a poziomem wymagań. Jak dobrze wymagać od siebie i innych by osiągać najlepsze rezultaty czyli FLOW w praktyce.
zobacz galerię
36. CREATIVE DRAMA with Special Needs Children.
Dzień pierwszy inspirujacego szkolenia w międzynarodowym gronie.
zobacz galerię
37. Czas wracać i wdrażać 'NOWE'. Już wkrótce podzielimy się z naszymi kolegami i koleżankami tym, czego się nauczyłyśmy 😊🏆
zobacz galerię
38. Dzisiaj w klasach siódmych zakończyliśmy prezentacją uczniów projekt „Miasta Polski”. Przez kilka lekcji geografii i języka niemieckiego nasi uczniowie, wykorzystując technologie informacyjno – komunikacyjne oraz pracując metodą CLIL (Content and Language Integrated Learning) przygotowywali prezentację o wybranych miastach Polski. Efekty swojej pracy umieścili i zaprezentowali, zarówno w języku polskim, jak i niemieckim, posługując się aplikacją edmodo. Dzięki tego typu pracy realizujemy nie tylko podstawę programową, ale również kształtujemy kompetencje kluczowe, takie jak współpraca, uczenie się, umiejętność posługiwania się nowoczesnymi narzędziami, umiejętność posługiwania się w języku ojczystym i obcym oraz wypowiedzi na forum klasy. Uczniom dziękujemy za pracę i włożony trud 🙂
zobacz galerię
39. Najstarsi uczniowie przedstawiali dzisiaj relacje pomiędzy organizmami w przyrodzie. Konkurencja, pasożytnictwo, drapieżnictwo i roślinożerność były przedmiotem scenek - czy to dobry sposób na uczenie się? Na pewno dobry sposób by uruchomić mięśnie mimiczne twarzy w szerokim uśmiechu - co dotlenia mózg i dobry sposób, by w mózgu tworzyły się ślady pamięciowe potrzebne do zapamiętywania:)
zobacz galerię
40. Konsekwencja kursu w Berlinie:)
Bo szkoła to nie tylko wiedza, podręczniki i lekcje ... to też budowanie relacji i wspólna zabawa 😍
Geplaatst door Anna Kawik op Vrijdag 1 maart 2019
41. Innowacja w klasie 6:)
zobacz galerię